.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رئيس اتحاديه آرايشگران زنانه بهشهر :
تعطیلی های کرونایی موجب ورشکستگی بانوان کارآفرين در صنف آرايشگران زنانه بهشهر شده است / صنف آراشگران زنانه نیز در گروه یک و دو قرار گیرند
شمال نیوز : رستمی درباره دغدغه اعضای این صنف خاطر نشان کرد: دغدغه اعضای اين صنف پرداخت هزينه های جاری، اجاره بها، حقوق و بيمه پرسنل و بدهی مالياتی می باشد، که به هیچ وجه به این موضوعات از سوی مسئولان امر توجه نشده است ....
تعطیلی های کرونایی موجب ورشکستگی بانوان کارآفرين در صنف آرايشگران زنانه بهشهر شده است / صنف آراشگران زنانه نیز در گروه یک و دو قرار گیرند

شمال نیوز / حبیب درزیان - بهشهر : بانوان آرایشگر بهشهری که صنف شان در رده سوم اولویت بازگشایی قرار دارد و تقریبا 1 سال را در تعطیلی مطلق به سر می برند چگونه امرار معاش می کنند؟

 

اجاره بها واحد های صنفی که 80 درصد آن استیجاری است و حقوق و بیمه کارکنان و معوقات اقساط بانکی و ... را چگونه پرداخت میکنند؟

 

برای پی بردن به موضوع این گزارش همین دو سوال بس است تا مسولین به خود آمده و تکانی به خودشان بدهند و حداقل بحران پیش آمده را ملاک سنجش عیار مسئولیت خود قرار دهند.
صنف بانوان آرایشگر بهشهر این روزها به سختی معاش خود را تامین می کنند و گوش کسی بدهکار فریادهایشان نیست.

 

با نگارش این مقدمه گفتگویی با رئیس اتحادیه بانوان بهشهر داشتیم که در ادامه میخوانید ؛

 

رئيس اتحاديه آرايشگران زنانه  بهشهر با ابراز تاسف و نگرانی از تداوم تعطيلی های آرايشگران زنانه در این شهرستان به وضعیت نابسامان اقتصادی این بانوان اشاره کرد و بيان داشت: تعطيلی های مربوط به شيوع ويروس کرونا نزديک به يکسال است که موجب صدمات و ورشکستگی اکثر بانوان کارآفرين و زحمتکش در صنف آرايشگران زنانه شده است.

 

میترا رستمی افزود : در حال حاضر برخی از بانوان آرایشگر بهشهر در پی تعطیلی 9 ماهه برای تامین معیشت خود و خانواده به مشاغل دیگر روی آورده اند،مشاغلی چون فروش سبزی، نظافت منازل دیگران ، پرستاری سالمندان و تهیه و فروش غذاهای خانگی که ناچار به این مشاغل واداشته شدند هر چند اینها جزو مشاغل و درآمدزایی شرافت مندانه است ولی در حد یک متخصص آرایش و زیبایی نیست.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا حمایتی از سوی مسئولین به بانوان این صنف صورت گرفته؟ اظهار کرد: هیچ حمایتی که جوابگوی مشکلات همکارانم باشد انجام نشده است ولی این اتحادیه بسته ای را مهیا کرده که آن را چندی قبل به همکاران تقدیم نمودیم و از تسهیلات 6 میلیون توماتی وام کرونا تقریبا همه همکاران را به بانک های عامل معرفی کردیم ولی بخاطر عدم همکاری بانک ها و ایجاد بروکراسی نامعقول تقریبا 70 درصد از آنان موفق به دریافت این وام نشدند.
 

 

رستمی درباره دغدغه اعضای این صنف خاطر نشان کرد: دغدغه اعضای اين صنف پرداخت هزينه های جاری، اجاره بها، حقوق و بيمه پرسنل و بدهی مالياتی می باشد، که به هیچ وجه به این موضوعات از سوی مسئولان امر توجه نشده است.
 

 

رئیس اتحادیه بانوان آرایشگر بهشهر افزود : به دنبال ادامه تعطيلی  سالن های آرايشی دارای پروانه کسب، زمينه ايجاد و فعاليت مراکز غير قانونی و زير زمينی فراهم شده است و این یعنی کرونا از سطح معابر به سمت خانه های افراد سوق می یابد .در حال حاضر متاسفانه افرادی که مراحل قانونی را طی سالهای سال به دست آوردند بايد سالن های خود را بسته نگاه دارند و پرسنل متخصص را از دست بدهند اما مکان های بدون مجوز و بدون پروانه کسب به صورت زيرزمينی فعاليت کنند که گاهاً امکان ورود و شناسايی اين مراکز توسط بازرسان وجود ندارد چرا که ورود ضابطان و بازرسان به اینگونه مکان ها که اغلب در خانه های افراد برپا می شود منوط به مجوز دادستانی است و این موضوع به راحتی امکانپذیر نمی باشد.

 

میترا رستمی تصریح کرد: انتظار مي رود مسئولين ذيربط با بخشودگی های مالياتی و وام های طولانی مدت و کم بهره شرايطی را فراهم آورند تا برای حمايت از بانوان کار آفرين موثر واقع شود و یا حداقل  این صنف را در گروه یک و دو قرار دهند تا آنان هم بتوانند در حداقل زمان محدود به ارائه خدمات بپردازند.

 

این بانوی پرتلاش با بیان اینکه در بحث مقابله با کرونا نباید بین هیچ صنفی تفاوت قائل شد گفت:  اگر قرار است  با کرونا مقابله کنیم پس باید همگی به جنگ این ویروس منحوس برویم و در این تقابل هزینه بدهیم نه اینکه یک صنف متضرر شود و صنف دیگر همچنان به کار خود ادامه دهد.
رستمی همچنین افزود:  چه تفاوتی میان آرایشگاه مردانه و زنانه وجود دارد که آقایان به فعالیت خود ادامه می دهند اما سالن های زنانه می بایست تعطیل باشند؟ مگر خانم ها سرپرست خانوار نیستند یا مسائل بهداشتی را رعایت نمی کنند؟
 

رئیس این اتحادیه مطرح کرد : بدون شک این روزها بسیاری از آرایشگاه های زنانه از روی اجبار ناچار به فعالیت غیرمجاز هستند و برای اینکه از این قبیل اتفاقات جلوگیری شود بهتر است هرچه سریع تر چاره ای برای این موضوع تدبیر شود.

 

وی در خاتمه با بغضی آشکار اعلام کرد : بدانید آنقدر اوضاع معیشتی این صنف نابسامان است که چندی پیش از اینکه راهی برای احقاق حق این بانوان پرتلاش ندارم تصمیم به استعفا گرفتم . من و امثال من نیامدیم که فقط بر روی صندلی بنشینیم و جواز کسب امضا کنیم ، قرار است گره ای از مشکلاتشان را باز کنیم ، آمدیم با کمک هم از آنان در مقابل حقوق تضییع شده دفاع کنیم اما وقتی دیدم قوانین طوری مرا محصور کرده اند که دستم به جایی بند نیست وقتی گوش شنوایی برای شنیدن دغدغه های این صنف نیست استعفا را ترجیح دادم که برخی دوستان با مخالفت خود مانع این کار شدند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.199 seconds.